-Tipologia: konkor
biribilekoak eta talde eskultorikoak: hilobiak, iturriak, lorategiak
Espainian
erretaulak eta prozesioko pausoak
-Materiala eta
teknika:
koloreetako marmola, brontzea, estukoa... konbinaturik
Espainian egur
polikromatua
ELEMENTU FORMALAK
-Modelatu erreala,
naturalista, bai anatomian, baita oihalen tolesdura sakon eta ertz askoko edo
zabaletan ikusia.
-Monumentala
-Ehundura
desberdinak erabiltzen dira.
-Argi-kontraste
Nabarmenak. Argi-jokoen erabilpena
-Mugimendua gertatzeko
une berean harrapatuta irudikatzen da.
Dramatismoa
areagotzeko gorputzen anatomia
bihurrituta, oihalak eta ilea hegan irudikatzen dira
-Mugimendu
zentrifugo bortitza, kanporantz proiektatua.
-Konposizio mugikorra
eta ezegonkorra. Konposizioak irekiagoak egiten zituzten non besoak eta hankak
irekitzen dira askatasun gehiagorekin.
espirala,
diagonala, kontraposto handituak...
ELEMENTU EZ FORMALAK
-Adierazpen
modua figuratiboa eta errealista da, errealitatearen
uneak harrapatuz gehien bat loriatsu edo dramatikoak
Espresio
elementuak: Adierazkortasuna lortzen
dutenak:
- Aurpegiaren
espresio psikologikoa: barneko indarra, sentimenduen momentuko espresioa (mina,
sufrimendua, pena edo nahigabea, desioa, beldurra, sakontasun mistikoa...)
- Materialen
eta ehunduren kontrasteak
- Mugimenduaren
une berbera irudikatzea: tolesdura bortitzak, kontrapostoak...
- Argi-jokoak
- Espainian ileordeak, kristalezko begiak ea
oihalezko jantziak errealismoa areagotzen zuten.
Ikonografia
erlijiosoa eta profanoa (mitologikoa, erretratuak)
Helburua begiralea hunkitzea da,
sentiaraztea, berarengandik hurbil dauden errealitatearen une iheskorrak
irudikatuz
Aurkezpenaren iturria:Slideshare web orria.
Berniniren lan zoragarria biltzen duen bideoa:
Eskultura Barrokoa Espainian: imajineria (Gregorio Fernández)
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.