Helburua, mapa honen iruzkina osatzea izango da, eman zaizuen gidoia zein liburua erabiliz eta AHT-ren inguruan egin duzuen lanean lorturiko informazioa barneratuz.
Bestalde, hemen daukazue pasa den ikasturtean Gasteizko ikasle batek egin zuen Espainiako errepide sarearen maparen iruzkin eredua:
Aztergai
daukagun mapa hau, Espainiako errepide
sarearen mapa da. Gaikako mapa honen iturria ‘Anaya Touring Club’ da eta 2008ko
datuak eskaintzen dizkigu. Legendan azaltzen digun bezala, mapan zehar agertzen
diren marra urdin zuzenak, autobideak eta autobiak irudikatzen ditu; puntutxoez
bidez osatutako marra urdina, eraikitzen ari diren autobideak eta autobiak; eta
marra gorria, bestelako errepideak.
Mapan argi atzematen da Iberiar penintsulako errepide-sareak
diseinu erradiala du. Erdigunea Madrilen dago, eta ardatzak ditu periferiako
portu eta hiri nagusietarantz. Eredu hori Estatuaren ikuskera zentralistari
dagokio. XVIII. mendean abiatu zen Borbondarrekin eta 1960ko hamarkadan sendotu
zen, errepide-sarea modernizatu zenean.
Maparen legendan eta mapa bertan marra
urdinekin, autobideak eta autobiak irudikatzen dira. Autobidea, edukiera
handiko bidea da, bi noranzkoekin; trafiko kopuru handiak abiadura handian zirkulatzeko,
erregulartasunez eta segurtasun handiarekin. Autobia, bi noranzko edukiera
handiko bidea da baita, baina autobideak ez bezala, ez ditu bidegurutzerik.
Mapan ikusten dugun bezala, Espainian autobia maila altua dago.
Bestalde, mapari begiratuz, argi antzematen da lurraldeen
arteko desoreka nabariak ematen direla. Alde batetik, sarearen dentsitatea
handiagoa da ekonomikoki garrantzitsuenak diren eremuetan (Madril, Katalunia
eta Valentziako Erkidegoa). Modu honetan, oso dinamikoak ez diren eremuetan,
dentsitatea txikiagoa da (Extremadura, Aragoi, bi Gaztelak eta Andaluzia). Bestalde,
trafikoaren intentsitatea handiagoa da edukiera handiko errepideetan
(Mediterraneoko eta Ebroko korridoreetan). Gainera, orokorrean Espainian,
errepide bidezko irisgarritasuna handiagoa eta homogeneoagoa da beste
edozein garraioena baino. Hala ere, leku batzuetan pilatzen da, hala nola,
industrigune eta turismo-gune nagusietan. Aitzitik, irisgarritasuna txikiagoa
da Frantziaren eta Portugalen ondoko muga-inguruetan.
Maparen iruzkinarekin jarraitzeko, aipatu behar da, mapan
irudikatzen diren errepideen eskumenak Estatuaren, Erkidego Autonomoen edo
Diputazioen menpe egongo direla. Beraz, erakunde hauen lana, hiri nagusienen
zein eskualdeen arteko komunikazioa bermatzea izango da. Era berean, instituzio
hauek izango dira errepide-sareak mantentzeaz eta hauen hobekuntzaz arduratuko
direnak. Izan ere, Garraio Azpiegituren Plan Estrategikoaren bidez, lurralde
osoari errepidez irisgarritasun handia ematea, egin gabe dauden ardatzak ixtea
eta Europar Batasunarekin errepidez dagoen integrazioa bultzatuko da.
Guzti honen ondoriotzat esan dezakegu, gaur egun,
Estatuko zein eskualdeko biztanle nukleoen artean, orokorrean,
errepide-sarearen hobekuntzaren ondorioz irisgarritasun tasa altuagoak
ditugula. Gainera, errepideak kokatzen diren inguruetan, hiri, industria eta
turismo dentsitate handienak daude.
Hala
ere, ezin ditugu ahaztu errepide garraioaren ingurumen arazoak. Hori dela eta,
automobilen kutsadura murriztea izango da erakundeen lehenetariko lana, garraio
kolektiboa eta trenbidea sustatuz.
No hay comentarios:
Publicar un comentario
Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.