lunes, 17 de marzo de 2014

PINTURA ERREALISTA

PINTURA ERREALISTAREN EZAUGARRI OROKORRAK

  • XIX.mendearen bigarren herenean abiatu zen Frantzian.
  • Testuingurua: burgesiaren kontsolidazioa, industria gizartea , proletargoaren agerpena, 1848ko Europako iraultzak...
  • Oso desberdinak diren margolariak bilduko ditu (ein batean jorratuko duten gaietan bilatu behar dira beraien arteko loturak).
  • Ez da inolako idealizaziorik ageri. 
  • Pintura erromantikoaren aurka agertuko da (gogoratu nola erromantizismoak pentsamolde burges, sentimental eta indibidualistarekin bat egiten zuen).
  • Arteak konpromesu soziala izango du, hau da,  klase xumeek dituzten arazoez kontzientziatzea.
  • Artea arteagaitik desagertu egiten da.
  • Eguneroko bizitzan ematen diren eszenak irudikatzen dira, baina modu guztiz erreal batean (batzuek margolan "itsusitzat" zituzten).
  • Pintura erromantikoaren subjektibotasuna eta ebasioa alde batera utziko dira: objektibotasuna nagusituz.
  • Margolari aipagarrienak: Courbet, Millet, Daumier frantziarrak nagusituko dira.

Ehorzketa Ornansen.  Gustave Courbet. Orsay Museoa (Paris). 1849. Mihise olioa.
Iturria: wikipedia.

 
-Burges baten ehorzketa irudikatzen da (eguneroko eszena erreal bat). Karga sinboliko handikoa: proletalgoak burgesa ehorzten du.
 
-Taldekako erretratua da, taldea indibiduaren gainetik jarriz.
 
-Gizarteko maila guztietako pertsonaiak ageri dira.
 
-Idealizazio oro desagertzen da.
 
-Konposizio horizontala nagusitzen da.
 
-Min eta goibeltasun giroa transmititzen da.
 
-Pertsonaia askoren aurpegiak erdi-itzaletan ageri dira, desitxuratuta eta modu nahiko sinplean irudikatuta.
 
-Kolore ilunak gailentzen dira.
 
-El Grecoren Orgazko Kondearen Ehorzketa gogorarazten digu.




Angelusa. Jean Francois Millet.
Iturria: wikipedia.

 
Ereileak. Jean Francois Millet.
Iturria: wikipedia.
 
 

No hay comentarios:

Publicar un comentario

Nota: solo los miembros de este blog pueden publicar comentarios.